სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის ფიზიკა - მათემატიკის მასწავლებელი გიული ყოჩიაშვილი

სასწავლო რესურსების შექმნის სწავლება


მასწავლებლებთან სამუშაო შეხვედრების გეგმა
შეხვედრების ორგანიზატორი: რუსუდან გონაშვილი
შეხვედრის ადგილი: ხორნაბუჯის საჯარო სკოლა
შეხვედრების ციკლი: 3 შეხვედრა
შეხვედრის თემა:სასწავლო რესურსი
შეხვედრის მიზანი: კოლეგებისათვის სასწავლო რესურსების შექმნის სხვადასხვა ტექნიკების გაცნობა და სწავლება
თარიღი:  4/12/2018; 5/12/2018; 7/12/2018
N
კრიტერიუმები
შინაარსი
1.
შეხვედრის მიზანი
სასწავლო რესურსის შექმნა

შეხვედრის აქტუალობა
სასწავლო რესურსის შექმნა მასწავლებლებში იწვევს დაბნეულობას, ამიტომ აღნიშნული საკითხი მოითხოვს საფუძვლიან განხილვასა და შესწავლას. სწორედ ამ ნიადაგზე გადაწყდა სამუშაო შეხვედრების ორგანიზება  სკოლაში. ამასთან, სკოლის საჭიროების კვლევის ფარგლებში, კითხვარების შევსებისას მათ გამოყვეს ეს საკითხი პრიორიტეტულად. შესაბამისად, აქტუალობაც აქედან მომდინარეობს: კოლეგების სურვილი და საჭიროება.
2.
შეხვედრაზე განსახილველი საკითხების განსაზღვრა
შეხვედრა N1
სხვადასხვა სახის სასწავლო რესურსების გაცნობა და დახასიათება
შეხვედრა N2
ელექტრონული სასწავლო რესურსები
ელექტრონული სასწავლო რესურსების შეფასება
რესეურსის შექმნის ტექნიკის გაცნობა და ათვისება

შეხვედრა N3
პრაქტიკული სამუშაო: შეხვედრის მონაწილე პედაგოგები პრაქტიკულად განახორციელებენ წინა შეხვედრებზე განხილულ სამუშაოს: წარმოადგენენ ნასწავლის მიხედვით საკუთარ საგნებში შექმნილ ელრესურსსა და მის რეფლექსიას.
3.
მისაღწევი შედეგი
შეხვედრის მონაწილე მასწავლებლები ისწავლიან  სასწავლო რესურსის მიზნობრივ შექმნას








































კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრებში მონაწილეობა
მასწავლებლის რეფლექსია
მონაწილე მასწავლებლის სახელი და გვარი: გიული ყოჩიაშვილი

შეხვედრის / შეხვედრების თარიღი:      4/12/2018;     5/12/2018;      7/12/2018

შეხვედრის / შეხვედრების თემა:   სასწავლო რესურსი

შეხვედრის / შეხვედრების  მიზანი: სასწავლო რესურსების შექმნის სხვადასხვა ტექნიკების გაცნობა და  სწავლება

შეხვედრის ორგანიზატორის სახელი, გვარი: რუსუდან გონაშვილი

გთხოვთ მოკლედ აღწეროთ შეხვედრის / შეხვედრების მსვლელობა და განხილული საკითხები.

4/12/2018 წელი

შეხვედრა 1.

სხვადასხვა სახის სასწავლო რესურსების გაცნობა და დახასიათება

შეხვედრის ორგანიზატორმა რუსუდან გონაშვილმა გაგვაცნო სხვადასხვა სახის სასწავლო რესურსი,
ელექტრონული რესურსები:
1) კომპიუტერული სასწავლო-საგანმანათლებლო თამაშები;
2) საგანმანათლებლო ვებ-გვერდი;
3) სასწავლო მიზნით შექმნილი მულტიმედიური პროდუქტები (მაგ., ვიდეორგოლიფილმი,აუდიოჩანაწერი / აუდიოწიგნიანიმაცია...)
თვალსაჩინოება:
1) პლაკატი (ტაბულასქემაცხრილი...);
2) რუკა/ატლასი;
3) მასალა საგანმანათლებლო თამაშებისათვის (მაგ., მოძრავი ანბანილოტო...);
4) მასალების კოლექცია (მაგალითადმინერალებიძველი მონეტებიჰერბარიუმი...);
5) დანადგარი / ხელსაწყო/მაკეტი/დეკორაცია;
6) ინტერაქტიური პრეზენტაცია Power Point-ის გამოყენებით და დაგვიხასიათა ეს რესურსები თავისი დადებითი და  უარყოფითი მხარეებით.









რესურსის ტიპი
პლაკატები, დიაგრამები, სქემები, რუკები
დადებითი მხარეები








უარყოფითი მხარე
1. ხშირად გამოიყენება სპეციფიკური საილუსტრაციომიზნებისათვის.
დამახსოვრების ხარისხი იზრდებარადგან ინფორმაციაშედის ორი -
აუდიალური და ვიზუალური - გზით;
2. გამოიყენება ყველა სასწავლო საგანსა და მეთოდითმუშაობის დროს;
3. სასწავლო გარემოს უფრო საინტერესოსა და მიმზიდველსხდის (თუ
დიდხანს არ კიდია კედელზე);
4. ადვილი შესანახია;
5. დიდია საკითხის მიმართ მოსწავლეთა ინტერესისაღძვრის ალბათობა.

მალე ცვდება;
2. ხშირი გამოყენების შემთხვევაში მოსწავლის თვალიეჩვევა და მოსა-
ბეზრებელი ხდება;
3. თუ დიდი ფორმატისააგამოიყენება მხოლოდ საერთოსაკლასო მუშა-
ობისას;
4. მხედველობის პრობლემის მქონე ან მოშორებით მსხდომიმოსწავლე-
ებისათვის ძნელად აღსაქმელია.
რესურსის ტიპი
მოდელები მაკეტები
დადებითი მხარეები


უარყოფითი მხარეები

1. იძლევა სხვადასხვა საგნის შინაარსის უკეთ გაგებისშესაძლებლობას;
2. იძლევა რეალობის შთამბეჭდავი ვიზუალიზაციისშესაძლებლობას

1. რთულია და შეიძლება ძვირიც მისი დამზადება;
2. სიდიდიდან და მასალიდან გამომდინარე შეიძლება იყოსძნელი შესა-
ნახი;
3. შეიძლება შეიცავდეს საფრთხის შემცველ დეტალებს
რესურსის ტიპი
ტექნიკური აღჭურვილობა, დანადგარები, აპარატურა
დადებითი მხარეები





უარყოფითი მხარეები

1. მოსწავლეებს აძლევს საშუალებას გამოსცადონჰიპოთეზებიდააკვირ-
დნენროგორ მუშაობს დანადგარი ან აპარატურაპრაქტიკაში;
2. მოსახერხებელია როგორც ინდივიდუალურიისეჯგუფური მუშაობის
დროს;
3. შესაძლებელია მისი მრავალჯერადი გამოყენება

1. დასამზადებლად რთულია და შეიძლება დაჯდეს ძვირი;
2. რთულია მისი ხშირად გამოყენებათუ მოითხოვს დიდფართსა და
დროს;
3. რთულია შესანახადრადგან საჭიროებს სპეციალურსათავსოს

რესურსის ტიპი
მასალების კოლექცია
დადებითი მხარეები






უარყოფითი მხარეები

1. იძლევა სხვადასხვა საგნის შინაარსის უკეთ გაგებისშესაძლებლობას;
2. აღძრავს ცნობისმოყვარეობასა და ინტერესს;
3. უბიძგებს მოსწავლეებს ჰიპოთეზების გამოთქმისაკენ დაეხმარება მათ
ყურადღების კონცენტრაციაში;
4. გამოიყენება არაერთჯერადად;
5. მისი გამოყენება შეიძლება სხვადასხვა ასაკისმოსწავლეებთან და
სხვადასხვა საგანში

1. შეგროვება მოითხოვს ხანგრძლივ დროს;
2. მოპოვება შესაძლებელია დაკავშირებული იყოსსირთულეებთან;
3. ძნელი შესანახია;
4. საჭიროებს ზუსტ აღრიცხვასა და კატალოგიზაციას.
რესურსის ტიპი
აუდიო საშუალებები

დადებითი მხარეები






უარყოფითი მხარეები

1. იძლევა ჩაწერილი მასალების (მაგალითად,ინტერვიუებისმუსიკალუ-
რი ჩანაწერების და სხვ.) მოსმენის საშუალებას;
2. იძლევა რეალური პიროვნებების გამოცდილებისგაცნობისა და მათგან
ინფორმაციის მოსმენის საშუალებას;
3. მასწავლებელს შეუძლია გააკეთოს სპეციფიკური ამბებისჩანაწერი,
როგორც საილუსტრაციო მაგალითი;
4. განსაკუთრებით ეფექტიანია ენის სწავლების დროს.

1. მომზადებაჩაწერა და რედაქტირება მოითხოვს დროსა დაძალისხ-
მევას;
2. იმისათვისრომ მისი გამოყენება შეძლონ მცირეჯგუფებმასაჭიროა
საკმარისი რაოდენობა;
3. მოითხოვს ზუსტ კატალოგიზაციას.


5/12/2018 წელი

შეხვედრა 2. ვისაუბრეთ ელექტრონული სასწავლო რესურსების ირგვლივ  და შევაფასეთ ისინი
ელექტრონული სასწავლო რესურსების შეფასება

რესურსის ტიპი
კომპიუტერული სასწავლო-საგანმანათლებლო თამაშები
დადებითი მხარეები






უარყოფითი მხარეები

1. მოსწავლე სწავლობს და შეიმეცნებს ხალისით;
2. მაღლდება მოტივაცია შესასწავლი საკითხის და,საერთოდსაგნის
მიმართ;
3. სასწავლო მასალის აღქმაში ჩართულია სხვადასხვა არხი(ვიზუალური,
აუდიალურიკინესთეტიკური);
4. აკმაყოფილებს განსხვავებული სწავლის სტილისა დაინტელექტის
მოსწავლეების მოთხოვნილებებს.

1. საჭიროებს სპეციალურ მომზადებას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების დასაუფლებლად;
2. საჭიროებს შესაბამის კომპიუტერულ ტექნიკას და დენისმუდმივ წყა-
როს.
რესურსის ტიპი
საგანმანათლებლო ვებგვერდი
დადებითი მხარეები






უარყოფითი მხარეები

1. იძლევა სხვადასხვა სახის ინფორმაციისტექსტების,სურათებისვიდეო
და აუდიომასალის გამოქვეყნებისდამატებისა დარედაქტირების
საშუალებას;
2. იძლევა იმის კონტროლის საშუალებასთუ ვის მიუწვდებაგანთავსე-
ბულ ინფორმაციაზე ხელი;
3. შესაძლებელია ინფორმაციის გაზიარება როგორცმხოლოდ ერთი
კონკრეტული მოსწავლისათვისისე ფართოაუდიტორიისათვის.

1. საჭიროებს სპეციალურ მომზადებას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების დაუფლებაში;
2. საჭიროებს დიდ დროს;
3. არსებობს ვებგვერდზე არასანდო ინფორმაციისმოხვედრის საფრთხე.
რესურსის ტიპი
მულტიმედიური პროდუქტები: ვიდო რგოლი, ფილმი, აუდიო ჩანაწერი, აუდიო წიგნი....
დადებითი მხარეები






უარყოფითი მხარეები
1. მოსწავლე სწავლობს და შეიმეცნებს ხალისით;
2. მაღლდება მოტივაცია შესასწავლი საკითხის და,საერთოდსაგნის მიმართ;
3. სასწავლო მასალის აღქმაში ჩართულია სხვადასხვა არხიდაშესაბამი-
სადდამახსოვრების ხარისხიც მაღალია;
4. აკმაყოფილებს განსხვავებული სწავლის სტილისა დაინტელექტის
მოსწავლეების მოთხოვნილებებს

1. ტექნიკურად რთული შესასრულებელია და მოითხოვსსპეციალურ მომ-
ზადებას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებისდაუფლებაში;
2. მოითხოვს დიდ დროს და მუდმივ განახლებას

 შეხვედრის ორგანიზატორმა გაგვაცნო რესეურსის შექმნის ტექნიკა და ათვისება
Power point - ში დავალებების შესაქმნელად აუცილებელია სატიტულო გვერდის შევსება, მეორე გვერდზე კი ნათლად და მკაფიოდ ჩამოყალიბებული ინსტრუქცია უნდა განვათავსოთ. დანარჩენ სლაიდებზე დავალებებს წარმოვადგენთ. ორგანიზატორმა ყველა ის თანმიმდევრობა აგვიხსნა , რითაც შევძლებთ სწორი პასუხის არჩევისას შემდეგ გვერდზე გადასვლას. გვასწავლა სხვადასხვა ანიმაციების გაკეთება მომხმარებლის ანიმაციის ჩათვლით და ჰიპერბმულების დადებით.

7/12/2018 წელი

შეხვედრა 3.

პრაქტიკული სამუშაო: შეხვედრის მონაწილე პედაგოგები პრაქტიკულად განახორციელებენ წინა შეხვედრებზე განხილულ სამუშაოს: წარმოადგენენ ნასწავლის მიხედვით საკუთარ საგნებში შექმნილ ელრესურსსა და მის რეფლექსიას.
კომპიუტერულ ლაბორატორიაში ვიმუშავეთ პრაქტიკულად, დავიწყეთ სასწავლო რესურსის - ტესტების  შექმნა power point- ში  და  სახლში დავასრულეთ. ყოველ გაურკვეველ საკითხზე ვიღებდით სათანადო ამომწურავ უკუკავშირს რუსუდან გონაშვილისგან.შემდგომ შეხვედრაზე მოვახდინეთ ჩემი სასწავლო რესურსის “ ტესტური დავალებები მათემატიკაში“  პრეზენტაცია, რამაც კოლეგების მოწონება და დადებითი შეფასება დაიმსახურა.

როგორ დაგეხმარათ აღნიშნულ შეხვედრაში / შეხვედრებში მონაწილეობა თქვენს პროფესიულ საქმიანობაში?
გაკვეთილის ეფექტურად წარმართვისთვის დიდი მნიშვნელობა აქვს დამხმარე ვიზუალურ მასალას,ამიტომ  მოსწავლეებს  ხშირად  ვთავაზობ  ისეთ დავალებებს , რომელიც საჭიროებს  ტექნოლოგიების გამოყენება, მაგ. ტესტირება კომპიუტერის დახმარებით.
ჩემი power point - ში  შექმნილი სასწავლო რესურსი ტესტები მათემატიკაში გამოვიყენე გაკვეთილზე მე-6 კლასში წილადების შესწავლილი თემის განსამტკიცებლად.   საშულო სირთულის ტესტები   მოსწავლეთა ინტერესებზე, საჭიროებებზე და შესაძლებლობებზე იყო გათვლილი,  მათთვის გასაგებ ენაზე სათანადო ინსტრუქციით. მოსწავლეებმა უფრო მეტი  ხალისით შეასრულეს დავალება, ვიდრე ქაღალდზე დაწერილ ტესტზე. შედეგითაც კმაყოფილი დავრჩი,რადგან ტესტები საშუალებას აძლევდა მოსწავლეებს შეცდომის დაშვების შემთხვევაში კვლავ დაუბრუნდნენ იგივე დავალებას და თავიდან ეცადათ პასუხის გაცემა, სანამ სწორ პასუხს არ მიაგნებდნენ. ასე უკეთესად გაიმეორეს და განიმტკიცეს ნასწავლი მასალა.  მოსწავლეებს ძალიან მოეწონათ თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენებით სწავლება.  ვეცდები, მათი მოთხოვნები დავაკმაყოფილო და ხშირად შევთავაზო სასწავლო ელექტრონული რესურსები. 



როგორ გამოიყენებთ ამ შეხვედრაზე მიღებულ გამოცდილებას მოსწავლეების შედეგების გასაუმჯობესებლად?
კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრებზე მიღებული ცოდნა გამოვიყენე მოსწავლეზე ორიენტირებულ გაკვეთილებზე. შევქმენი ისეთი სასწავლო რესურსი მათემატიკის ტესტები ჩვეულებრივი წილადები, რომელმაც დააინტერესა მოსწავლეები, გაზარდა ინტერესი სწავლის მიმართ და მათ ხალისით შეძლეს ტესტების სახით მოცემულ დავალებების შესრულება. მოსწავლეებმა   უკეთ   აღიქვეს  და ისწავლეს,  რადგან გასაგებ ენაზე წარმოდგენილი ინსტრუქცია, ვიზუალურად  კარგად გაფორმებული  ინფორმაცია,   ტექსტი   და ილუსტრაციები   შერწყმული იყო  მოსწავლეთა    ყურადღების კონცენტრაციასთან.  ყოველივე  ეს     დაეხმარა მათ  საკითხების  უკეთ   გაგებაში.  ამაღლდა მოტივაცია შესასწავლი საკითხის და საერთოდ, საგნის მიმართ.     მოსწავლეებმა  დამოუკიდებლად შეძლეს  დავალების შესრულება და მივიღეთ  დადებითი შედეგები, 90 % მა სწორად უპასუხა დასმულ შეკითხვებს.






Комментариев нет:

Отправить комментарий